قیمت دلار امروز 16 فروردین 1402 / بازگشت اسکناس آمریکایی به مسیر صعودی

طلا و ارز
بهابین

قیمت دلار در معاملات غیررسمی که پس از تعطیلات نوروزی مسیری کاهشی را در پیش گرفته بود امروز به مسیر افزایشی بازگشت. این مسئله قیمت‌ها را در بازار طلا و سکه نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار که روز گذشته مسیر پرنوسانی را تجربه کرد و در نهایت در کانال پنجم بسته شد حالا دوباره وارد پله اول کانال پنجم شده است و مسیری رو به بالا را پشت سر می‌گذارد. این افزایش قیمت دوباره باعث شده است قیمت‌ها در دیگر بازارهای مالی مانند طلا و سکه نیز صعودی شود.

مسیر کاهشی روز گذشته که تحت تاثیر برخی سیگنال‌های بین‌المللی ایجاد شده بود طبق هشدار کارشناسان نسبت به خبردرمانی واکنش چندانی نداشت و باز هم مدت زیادی در این روند باقی نماند.

کارشناسان پیش از این قیمت دلار را تا پایان سال 1402 با توجه به چشم‌انداز تورم و رشد نقدینگی، افزایشی پیش‌بینی کرده بودند. آنها معتقدند قیمت این اسکناس آمریکایی در کوتاه‌مدت در محدوده فعلی نوسان خواهد داشت.

همچنین می‌توان گفت بازار ارز در حال حاضر برای کاهش شیب افزایش قیمت در آینده، نیاز به خبری واقعی در زمینه گشایش‌های بین‌المللی دارد.

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد 40 هزار و ۲۰۰ تومان ثبت شده و از آخرین روزهای سال 1401 تغییری نداشته است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز همچنان رقم 36 هزار و ۶۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی طبق روال هفته‌های اخیر تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

با وجود اینکه روند دلار بازارهای همسایه می‌تواند سیگنالی برای قیمت دلار بازار آزاد محسوب شود، بر خلاف روند قیمتی دلار در بازار آزاد ایران، در بازارهای همسایه روندی کاهشی را تا این لحظه پیموده‌ است. اکنون دلار هرات 50 هزار 760 تومان است و دلار سلیمانیه نیز بر روی همین قیمت قرار دارد.

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا نسبت به روز گذشته کمی افزایش قیمت داشته و  44 هزار و 25 تومان و یوروی حواله 39 هزار و 857 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 56 هزار و 500 تومان رسیده است.

قیمت درهم نیز اکنون به حدود 14 هزار تومان رسیده است و قیمت دلار درهم 51 هزار 380 تومان محاسبه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.