روند نوسانی قیمت بیت کوین در میانه اصلاح بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
بهابین

با وجود روند نوسانی بیت کوین و روند کاهشی سایر آلت‌کوین‌ها، با در نظر گرفتن تحلیل‌ها و سناریوهای مختلف، می‌توان به طور تقریبی ارزیابی کرد که بازار ارز دیجیتال در آینده می‌تواند سطوح بالاتری را به ثبت برساند اما هرگونه اصلاح در طول مسیر دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین همچنان نزدیک به سطح 28 هزار دلار معامله می‌شود. گفتنی است سرمایه‌گذاران منتظر یک دلیل اساسی محکم برای حرکت قیمت هستند.

قانون مراکز داده آرکانزاس که به ماینرهای کریپتو حقوقی مشابه مراکز داده می‌دهد، در انتظار تایید فرماندار این منطقه است. این لایحه توسط مجلس و سنا تصویب شد و هدف آن تنظیم استخراج بیت کوین در آرکانزاس و محافظت از استخراج کنندگان در برابر مقررات و مالیات‌های تبعیض‌آمیز است.

این لایحه که در 30 مارس توسط سناتور جاشوا برایانت پیشنهاد شد، با اذعان به ارزش اقتصادی مراکز داده برای جوامع، به سرعت مورد حمایت قرار گرفت. قانون تصویب شده موظف است که ماینرهای دارایی دیجیتال مالیات و کارمزد را با ارز قابل قبولی بپردازند و بدون فشار به زیرساخت‌های تاسیسات برقی به کار خود ادامه دهند.

ماینرهای کریپتو طبق این لایحه، حقوقی برابر با مراکز داده خواهند داشت و تضمین می کند که هیچ الزام اضافی بر آنها تحمیل نمی شود. حرکت آرکانزاس بازتاب ابتکار مشابهی در مونتانا است که هدف آن محافظت از ماینرها در برابر مالیات بر پرداخت دارایی های دیجیتال و حذف نرخ های انرژی تبعیض آمیز است.

در مقابل، ایالت تگزاس به سمت حذف مشوق‌های استخراج‌کنندگان حرکت می‌کند. این در حالی است که نیویورک نیز فعالیت‌های استخراج رمزارز را به مدت دو سال ممنوع کرده است. در سطح فدرال، پیشنهاد بودجه رئیس جمهور جو بایدن می‌تواند به طور بالقوه مالیات 30 درصدی بر هزینه‌های برق را برای ماینرهای ارز دیجیتال مستقر در ایالات متحده اعمال کند تا فعالیت استخراج آن‌ها را کاهش دهند.

نبرد مداوم بین خریداران امیدوار و فروشندگان محتاط بازار همچنان ادامه دارد، زیرا این ارز دیجیتال در محدوده معاملاتی باریکی بین سطوح 27 هزار و 600 تا 28 هزار و 900 دلار نوسان می‌کند. تجزیه و تحلیل تکنیکال نمودار قیمت نشان می‌دهد که بیت کوین  ممکن است روند نزولی را در پیش داشته باشد.

اگر بیت کوین با موفقیت از این سطح مقاومت فراتر رود، ارزش آن می‌تواند به 28 هزار و 900 دلار یا حتی 29 هزار و 250 دلار افزایش یابد.

از سوی دیگر، اگر روند نزولی بر کلیت بازار حاکم شود، حمایت قابل توجهی در حدود سطوح 26 هزار و 500 و 25 هزار و 500 دلار برای بیت کوین پیش‌بینی می‌شود.

در آخر باید گفت، با نگاه به داده‌های درون شبکه بیت کوین و شاخص دامیننس در طول چند روز آینده می‌توان تصمیم دقیق‌تری درباره روند قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال گرفت.