کشمکش‌ها بر سر اعلام قیمت خودرو ادامه دارد

خودرو
بهابین

شورای رقابت اعلام قیمت خودرو را برای امروز تکذیب کرد و این وظیفه را مختص وزارت صمت دانست. قیمت کارخانه‌ای خودروها قرار بود امشب اعلام شود و این درحالی است که دعوای وزارت صمت و شورای رقابت برای اعلام قیمت خودروها ادامه‌دار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده است که اعلام قیمت خودرو ارتباطی به شورای رقابت ندارد.

سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده است که وظیفه شورای رقابت فقط صدور دستورالعمل و تصویب قیمتها بود که انجام شد؛ حال باید وزارت صمت به وظیفه خود یعنی اعلام قیمت‌ها اقدام کند.

اسماعیل شجاعی اظهار داشت: امروز اخباری به نقل از بنده در مورد انتشار قیمت خودرو منتشر شد که تکذیب می‌کنم.

سخنگوی شورای رقابت افزود: شورای رقابت همچنان مانند روزهای قبل بر موضع خود پافشاری داشته و قیمتی اعلام نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: وظیفه شورای رقابت فقط صدور دستورالعمل و تصویب قیمتها بود که انجام شد؛ حال باید وزارت صمت به وظیفه خود یعنی تعیین و اعلام قیمتها اقدام کند.

سخنگوی شورای رقابت گفت: هدف شورای رقابت حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است و یکی از دلایل مخالفت ما هم در بحث موضوع بورس این است که به مصرف کننده زیان فوق العاده‌ای وارد می‌شد، ما در بورس کالا خودرو را به شکل مزایده داریم می‌فروشیم که اصلا به نفع مصرف کننده تمام نمی‌شد.

وی ادامه داد: از روزی که ما فرمول‌های قیمت‌گذاری را اعلام کردیم، ظاهرا تنها کسی که ساز مخالف با این نوع قیمت‌گذاری را زد آقای قالیباف است.

شجاعی درباره اعلام قیمت خودرو از سوی وزارت صمت اعلام کرد که گویا وزارت صمت می‌خواهد خودش را به عنوان آدم خوب ماجرا جلوه دهد و مسئولیت اعلام قیمت‌ها را بر عهده نگیرد و گزارشی را هم که رسانه ملی از تخلف شورای رقابت پخش کرد را هم خود آقای قالیباف تهیه کرده بودند.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است: شورای رقابت باید این شجاعت را داشته باشد که مسئولیت مصوبه خودش را بر عهده بگیرد و آنچه که مصوب کرد را منتشر کند.

وی افزود: هر کارگروهی باید مصوبات خود را در هر سطحی که هست اطلاع‌رسانی کند.

منبع: مهر