قیمت طلا و سکه امروز 14 فروردین 1402 / روند کاهشی فلزات گران‌بها ادامه دارد؟

طلا و ارز
بهابین

قیمت طلا و سکه امروز 14 فروردین 1402 به پیروی از کاهش قیمت دلار و همچنین انس جهانی، روندی کاهشی را در پیش گرفته‌ است. این فلزات ارزشمند با گشایش بازار در نیمه نوروز به طور کلی روندی افزایشی داشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در اولین روز پس از تعطیلات نوروزی در پی کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی در سیر کاهشی قرار گرفته‌اند. در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا (18 عیار) دو میلیون و 604 هزار تومان اعلام شده است. از سوی دیگر انس جهانی طلا نیز امروز مسیری کاهشی را پشت سر گذاشته و به هزار و 966 دلار رسیده است.

پیش از این سجاد بوربور، کارشناس بازارهای مالی در مورد روند پیش روی طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفته بود: احتمال اینکه یک ماه آینده قیمت دلار و در نتیجه طلا و سکه رشد جدی داشته باشد در نظر من کمرنگ است و اگر بخواهد کاهش قیمتی را نیز تجربه کند افت عجیب و غریبی نخواهد داشت. بنابراین به طور کلی روند طلا و سکه صعودی خواهد بود ولی در کوتاه‌مدت می‌تواند افتی داشته باشد که قطعا فعالین بازار منتظر آن هستند تا در سال جدید به موقع وارد بازار شوند.

از سوی دیگر علی عصاری، دیگر کارشناس بازارهای مالی در این خصوص بیان کرده بود: به نظر می‌آید پس از تعطیلات 13 فروردین با وجود تورم نهادینه و یا سنتی که معمولا اوایل اردیبهشت اتفاق می‌افتد، احتمالا دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

مجتبی دیبا، یک کارشناس بازارهای مالی دیگر در این باره توضیح داده بود: پیش‌بینی کوتاه‌مدت من برای روند طلا و سکه در کوتاه‌مدت ثبات نسبی قیمت است.

به طور کلی کارشناسان معتقد هستند دلار و به تبع آن طلا و سکه در کوتاه‌مدت نوسانات محدودی را تجربه خواهند کرد، اما با توجه به چشم‌انداز تورم، رشد نقدینگی و همچنین تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران چشم‌انداز قیمت‌ها تا پایان سال صعودی خواهد بود.

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 33 میلیون هزار تومان رسیده است و  و همچنین حدود هفت میلیون و 600 هزار تومان نیز حباب دارد.

قیمت سکه بهار آزادی نیز 30 ملییون تومان نیز اعلام شده و حباب این سکه طرح قدیم نیز چهار میلیون و 600 هزار تومان برآورد شده است.

از سوی دیگر قیمت نیم سکه نیز امروز 19 میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به 7 میلیون تومان رسیده است. همچنین حباب ربع سکه پنج میلیون و 160 هزار تومان و حباب سکه گرمی نیز سه میلیون و 800 هزار تومان رسیده است.

مثقال طلای 17 عیار نیز در جایگاه رایج‌ترین مثقال طلا اکنون  11 میلیون و 280 هزار تومان قیمت دارد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.