پایان بورس امروز 14 فروردین 1402 / بازگشت شاخص کل به محدوده سبزرنگ

بورس
بهابین

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وکغدیر، خودرو و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های کرمان، دی و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس روز جاری در حالی رقم خورد که شاخص کل رنگ سبزی را که در شروع معاملات از دست داده بود در نیمه دوم معاملات پس گرفت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 11 هزار و 235 واحدی که معادل 0.54 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد و در ارتفاع دو میلیون و 89 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

شاخص کل هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با افزایش 1.32 درصدی به سطح 630 هزار و 724 واحدی رسید.

آمار نرخ بهره بین بانکی در اولین هفته کاری سال ۱۴۰۲ از سوی بانک مرکزی منتشر شد. بر این اساس روند صعودی نرخ بهره بین بانکی تنها پس از یک هفته استراحت، تداوم خواهد یافت.

در این میان ناگفته نماند حداقل نرخ توافق بازخرید یا همان نرخ ریپو، در نخستین هفته سال جدید بدون تغییر در سطح ۲۳ درصد باقی ماند.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 22 میلیارد و 140 میلیون نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات خرد (سهام+صندوقهای سهامی) امروز بازار مبلغ 13 هزار و 680 میلیارد تومان بود.

از نظر آماری این مبلغ از ارزش معاملات پس از تاریخ 7 اسفند سال 1401، در صدر ارزش معاملات در مقایسه با تمام روز‌های معاملاتی سال گذشته قرار می‌گیرد.

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از ورود سرمایه حقیقی‌ها به بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 107 میلیارد تومانی پول به بورس می‌دهد.

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وکغدیر، خودرو و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و وبصادر بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وسپهر با افزایش 7 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، دکوثر نیز با افت 5.46 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبصادر، خودرو و اخابر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های خساپا، اخابر و حشکوه نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای افران، کارا و ثبات خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های واحیا، خکاوه و خفولا رقم خورد. همچنین بجهرم در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد سهرمز بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.