حفظ روند صعودی سرمایه‌گذاری در رمزارز توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری

ارز دیجیتال
بهابین

بر اساس آمار وبسایت Crypto Compare، شرکت‌های مدیریت سرمایه به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمزارزی در سال 2023 ادامه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، آمارهای منتشر شده توسط پلتفرم‌های تحقیقاتی بازار رمزارز نشان می‌دهد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری برای سومین ماه متوالی، دارایی‌های دیجیتال تحت مدیریت خود را افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش وبسایت کریپتو کامپر (Crypto Compare)، دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در حوزه دارایی‌های دیجیتال، در مارچ سال جاری میلادی با بیش از 60 درصد رشد از نوامبر سال 2022، به 13.4 میلیارد دلار رسیده است. نمودار زیر، روند حجم دارایی‌های دیجیتالی تحت مدیریت توسط این شرکت‌ها را از ژانویه سال 2022 تا مارچ سال جاری نشان می‌دهد. در این نمودار، مجموع دارایی‌های درون صرافی‌ها و کارگزاری‌ها و خارج از صرافی‌ها (OTC) محاسبه شده است.

می‌توان دید که دارایی‌های دیجیتالی تحت مدیریت در نوامبر سال گذشته میلادی و همزمان با ورشکستگی صرافی بزرگ رمزارزی FTX به پایین‌ترین میزان خود از ژانویه 2022 رسیده است. این موج نااطمینانی در دسامبر سال 2022 نیز مشاهده می‌شود.

با بهبود روند صعودی قیمت‌ رمزارزها در سال 2023 میلادی و با وجود ورشکستگی چندین بانک آمریکایی، روند دارایی‌های دیجیتال تحت مالکیت این شرکت‌ها در سه ماه گذشته روند صعودی را طی کرده است. دارایی‌های دیجیتالی تحت مالکیت، رشد 60 درصدی را نسبت به نوامبر سال گذشته تجربه کرده‌اند. سهم  بیت‌کوین در مجموع سرمایه‌گذاری‌های رمزارزی شرکت‌های مذکور، با رشد 72 درصدی، رکورد نه ماهه خود را در اواسط مارچ سال جاری جا‌به‌جا کرده است.

همچنین، سرمایه‌گذاری در محصولات بیت‌کوینی نیز با رشد 14 درصدی به 22.7 میلیارد دلار افزایش  و سرمایه‌گذاری در محصولات اتری با رشد 6.25 درصدی به 7.22 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. می‌توان گفت که دلیل رشد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، افزایش متوالی دامیننس بیت‌کوین در ماه‌های اخیر و شیفت از بازار آلت‌کوین‌ها به بیت‌کوین بوده است.

با وجود رشد سرمایه‌گذاری در محصولات بیت‌کوین و اتر توسط شرکت‌های مدیریت سرمایه، سرمایه‌گذاری در دیگر دارایی‌های دیجیتالی با 13.3 درصد کاهش به یک میلیارد دلار رسیده است. با این کاهش، سهم بازاری (market share) این رمزارزها به 3.2 درصد رسیده است.

بر اساس آمار Crypto Compare، می‌توان دید که صندوق سرمایه‌گذاری مشترک CI Galaxy، برای دومین ماه متوالی، رکورد افزایش سرمایه‌گذاری در این دارایی‌ها را با 20.3 درصد افزایش به 553 میلیون دلار رسانده است. همچنین، ProShares که یک صندوق‌های معاملات آتی است، نیز بیش از 19.1 درصد سرمایه‌گذاری خود در دارایی‌های دیجیتال را افزایش داده است.