همکاری بنیانگذار صرافی FTX با دادستان‌های پرونده

ارز دیجیتال
بهابین

بنا برگزارش‌ها، گری وانگ، یکی از بنیانگذاران صرافی FTX که کمتر شناخته شده است، پس از اعتراف به کلاهبرداری در ماه دسامبر، با دادستان‌ها همکاری می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، همکاری بین وانگ و دادستان پرونده، حول نقش او در فروپاشی این صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال متمرکز شده است.

جزئیات بیشتر در مورد نحوه همکاری وانگ با دادستان منتشر نشده است، اما ممکن است وی در ازای مجازات کمتر، وارد نوعی معامله با این نهاد شده باشد. گفتنی است، در این گزارش‌ها، وانگ بازیکن مهمی در دوران ظهور و سقوط صرافی FTX بوده، اما وی همچنین فردی ساده‌لوح توصیف شده است.

اینسایدر به نقل از پدر وانگ می‌گوید: از دوران جوانی، او بسیار ساکت بود و فقط روی علاقه‌اش به ریاضیات و کدنویسی متمرکز بود. وانگ که به‌عنوان مدیر ارشد فناوری در صرافی FTX خدمت می‌کرد، پس از سام بانکمن-فراید، دومین سهامدار بزرگ این شرکت بود. با این حال، به دلیل حضور در فضای مجازی و رسانه‌ها، او اغلب به عنوان یک چهره مرموز دیده می‌شد.

در گزارش Insider، وانگ به‌عنوان یک «شخصیت منزوی» توصیف شد. وانگ، که اولین بار در طی یک اردوی ریاضی که در نوجوانی در آن شرکت کرده بود، با بنکمن-فراید آشنا شد. به نقل از منابع داخلی در صرافی FTX، وانگ به‌عنوان فردی متعهد به کار و همچنین فردی که عاشق کدنویسی است، شناخته شده بود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) وانگ را به طرح چند ساله‌ای برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران سهام در صرافی FTX متهم کرده است. در ماه دسامبر، وکیل وی اظهار داشت که او مسئولیت اعمال خود را پذیرفته است و تعهدات خود را به‌عنوان شاهد همکار، جدی می‌گیرد.

بنکمن-فراید در ماه مارس پس از اعتراف به بی‌گناهی در مورد کلاهبرداری و سایر اتهامات خود در ماه ژانویه، نسبت به پنج اتهام دیگر که توسط دادستان علیه او مطرح شده بود نیز اعتراف کرد.

کیفرخواست مدیرعامل سابق صرافی FTX اکنون 13 فقره است و همچنین شامل جزئیاتی در مورد کمک‌های مالی سیاسی است که دادستان‌ها معتقدند در جهت نقض قوانین مالی کمپین توسط بنکمن-فراید انجام شده است.

Bankman-Fried در گذشته اعتراف کرده بود که در طول مدتی که او FTX را اداره می‌کرد، اشتباهاتی مرتکب شده است. این در حالی است که او معتقد است که از نظر کیفری، وی مسئول نیست.

سایر افراد کلیدی در صرافی FTX، از جمله مدیر سابق بخش مهندسی، نیشاد سینگ و مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ، کارولین الیسون، به اتهاماتی که علیه آنها مطرح شده است، اعتراف کرده‌اند.