پیش‌‌بینی بورس هفته چهارم فروردین (اینفوگرافیک)

بورس
بهابین

شاخص کل در هفته‌ای که گذشت توانست بازدهی بیش از دو درصدی را کسب کند. کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل هفته گذشته روی عدد دو میلیون و 78 هزار واحدی رسید و در پایان این هفته به رقم دو میلیون و 137هزار واحدی رسید و توانست در این هفته بازدهی 2.8 درصدی را ثبت کرد؛ البته این هفته تنها سه روز کاری داشت و با توجه به این موضوع شاخص کل بازدهی مطلوبی داشته است.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن بازار سرمایه نیز با رسیدن به محدوده 651 هزار واحدی توانست بازدهی 3.2 درصدی را ثبت کند. همچنین شاخص فرابورس در تراز 26 هزار و 190 واحدی قرار گرفت و بازدهی 2.3 درصدی را کسب کرد.

در دومین هفته کاری سال جدید دو روز خروج پول اتفاق افتاد و یک روز هم ورود پول به ثبت رسید. در روز دوشنبه سرمایه‌گذاران حقیقی حدود 110 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

در روز سه‌شنبه مجددا حقیقی‌ها پول از بازار خارج کردند که رقم آن 380 میلیارد تومان بود. اما در روز چهارشنبه وضعیت معکوس شد و حقیقی‌ها 620 میلیارد تومان پول به بازار تزریق کردند. در مجموع حدود 130 میلیارد تومان پول جدید به بازار تزریق شد.

طی دو هفته اخیر شاخص کل توانست بازدهی خوبی داشته باشد اما به نظر می‌رسد با توجه به قیمت تمام‌ شده سهام، این هفته تا حدودی نوسانی باشد و شاهد بازدهی مثبت چندانی نباشیم.

اغلب کارشناسان عقیده دارند که در این هفته شاخص با بازدهی مثبت بسته می‌شود اما به طور کلی ممکن است برخی از سهم‌ها منفی شود.

اما به طور کلی در سال جدید بورس می‌تواند تمام عقب‌ماندگی‌های خود را جبران و پرتفوی سهامداران را سودده کند.