آخرین وضعیت سیلاب در چند استان/ امدادرسانی به 792 نفر

بورس
بهابین

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر جدیدترین اخبار را درباره وضعیت سیلاب در کشور برای امروز 24 فروردین 1402 منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اخبار جدید درخصوص سیلاب در  6 استان کشور را در این خبر مطالعه کنید.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به ۷۹۲ نفر امدادرسانی شد، ۳۸۵ نفر اسکان اضطراری یافته و ۲۴ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۷۳ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

وی افزود: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند که ۲۵ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز پیدا کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سردشت گفت: در ۴۸ ساعت گذشته و با آغاز بارش باران در چند محور این شهرستان رانش زمین سبب بسته شدن جاده‌های این شهرستان شد.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۶۷ نفر در سیل و آبگرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. او گفت: ۱۶ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز داشتند و امدادرسانی در ٢٤ منطقه (هشت شهر، ١٥ روستا، یک منطقه عشایری) انجام شد.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۱۶۷ نفر در سیل و آبگرفتگی ۶ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

محمودی در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی ٢٤ ساعت گذشته گفت: ۲۴ استان کشور در این مدت متاثر از بارش‌ها بودند اما ۱۶ شهرستان در ۶ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات نیاز داشتند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در ٢٤ منطقه (هشت شهر، ١٥ روستا، یک منطقه عشایری) انجام شده، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش ۳۸ تیم امدادی هلال‌احمر به ١٧٦ نفر امدادرسانی شد، ۱۲ نفر اسکان اضطراری و ۱۱ نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شدند. همچنین از ۴۹ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

اصغر قهرمان، فرماندار دلفان امروز ۲۴ فروردین‌ماه در حاشیه بازدید میدانی از شهر برخوردار در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به بارش نعمت الهی و ادامه داشتن این بارش‌ها از دیشب به دلیل شکستگی لوله اصلی آب شرب در بستر رودخانه، آب شرب شهر برخوردار کاملا قطع است.

وی تصریح کرد: در این راستا مامورین آبفا در این حوزه به دنبال ترمیم این شکستگی بوده و تا وصل شدن لوله آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

فرماندار دلفان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، در کوتاهترین زمان ممکن مشکل آب شرب شهر برخوردار برطرف خواهد شد.

قهرمانی در این خصوص از صبر و حوصله مردم این منطقه تا وصل شدن مجدد آب شرب برای آنها قدردانی کرد و گفت: این حوادث طبیعی بوده و ممکن است برای مناطق دیگر نیز اتفاق بیفتد.

استاندار لرستان با اعلام شدت بارش‌ها در این استان به ساکنان حریم رودخانه‌های در معرض تهدید سیل هشدار داد. فعالیت سامانه بارشی جدید از بامداد امروز در لرستان آغازشده و رودخانه خرم‌رود شهرستان خرم‌آباد در پی بارش‌های سیل‌آسا پرآب شده است.

اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد رواناب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها از مخاطرات سامانه بارشی جدید به لرستان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه شدت بارندگی‌ها دیشب بیشتر شده است عنوان کرد: در همین راستا از تمام ساکنان حریم رودخانه‌ها که در معرض تهدید سیل قرار دارند تقاضا داریم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

استاندار لرستان با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در ارتباط با بارش‌های سنگین طی امروز تا پایان هفته در این استان ابراز کرد: ستاد مدیریت بحران لرستان از ابتدای هفته جاری تشکیل جلسه داد و هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از خسارات سیل احتمالی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شد.

او در مورد وضعیت ایمنی مناطق در معرض سیل شهرستان پلدختر افزود: محل‌هایی برای اسکان موقت مردم در این مناطق ایجاد شده است.

بارش های سیل آسا از شب گذشته در لرستان آغاز شده و به دلیل شدت و تناوب آن صبح امروز پل جهادگران واقع در شمال این شهر زیر آب رفت و مسدود شد.

بیشترین بارش‌های لرستان طی ۱۵ ساعت گذشته در خرم‌آباد با ۲۲.۸ میلی‌متر ثبت شده است. میزان این بارش‌ها در بروجرد ۱۲.۹ میلی‌متر، در کوهدشت ۱۷.۶ میلی‌متر، الیگودرز ۳.۴ میلی‌متر، پلدختر ۲۱.۲ میلی‌متر، دورود ۱۳.۸ میلی‌متر و الشتر ۱۶.۴ میلی‌متر بوده است.