قیمت طلا و سکه امروز 21 شهریور 1402 / تداوم روند کاهشی در بازار

طلا و ارز
بهابین

قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد. بازار دلار و انس هم نزولی هستند. بر این اساس قطعات و حباب سکه هم در مجموع کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، سه‌شنبه 21 شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، هر دو روند کاهشی دارند. قیمت طلا اندکی نزولی است. اما قیمت سکه امامی و سکه بهار آزادی با کاهش قیمت شدیدتری مواجه هستند. امروز دلار همچنان در کانال 49 هزار تومانی روند نزولی دارد. قیمت انس هم با اندکی کاهش قیمت همراه است.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر کاهشی است و دو میلیون و 329 هزار و 400 تومان معامله می‌شود؛ حدود 12 هزار و 500 تومان کمتر از روز گذشته.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و 836 هزار تومان است؛ حدود 115 هزار تومان کمتر از دیروز.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز 210 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 194 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 25 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 491 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 92 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به دو میلیون و 823 هزار تومان رسیده است.

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 50 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان کمتر از روز گذشته است. حباب نیم‌سکه اما با 11 هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و 874 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 150 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز روز گذشته تجربه کرده است. حباب آن نیز نسبت به دیروز 20 هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و 559 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته، با قیمت شش میلیون تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود 16 هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 249 هزار تومان رسیده است.

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف روزهای گذشته اندکی کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود 0.6 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,919.72 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.1 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

طی هفته گذشته معاملات طلای جهانی در بازه قیمتی 1945 تا 1915 دلار در جریان بود و کندل هفتگی با ثبت نوسانات منفی در نهایت روی عدد 1918 دلار بسته شد. برای تحلیل شرایط انس جهانی گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی را بخوانید. 

خوشبینی به نتایج شورای حکام، قیمت دلار را نزولی کرده است. همین مساله در کنار کاهش قیمت انس، باعث روند کاهشی در بازار طلا شده است. امروز قیمت طلا و سکه و حباب قطعات سکه در مجموع نزولی است.

قیمت دلار امروز به نیمه کانال 49 هزار تومانی رسیده و با قیمت 49 هزار و 500 تومان معامله می‌شود. این در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا 49 هزار و 800 تومان نیز بالا رفت اما در همین محدوده فریز شد تا فضای این نشست روشن‌تر شود.

علاوه بر شرایط حاکم بر بازار ارز، بازار طلا همچنان هم با رکود مواجه است. با وجود این، فعالان بازار با امیدواری نسبت به پایان ماه صفر و همزمانی آن با پایان شهریور معتقدند، فصل رکود تقاضا در بازار طلا رو به پایان است. این در حالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی نیز روند رشد چندانی برای قیمت انس و نیز دلار متصور نیستند. با روند خنثی در فاکتورهای اثرگذار در بازار طلا، تداوم شرایط رکودی دور از انتظار نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 21 شهریور 1402 را مطالعه کنید.

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا و سکه، دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 21 شهریور 1402 را بخوانید. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.