پیش بینی قیمت بیت کوین / رویدادهای اخیر بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
بهابین

از آنجایی که بازار ارز دیجیتال شاهد تغییرات بی‌سابقه‌ای است، حجم معاملات بیت کوین به‌طور قابل‌توجهی به زیر مرز 5 میلیارد دلار کاهش یافته است. از روز یکشنبه، بیت کوین به 25 هزار و 878 دلار رسیده که نشان دهنده افت جزئی کمتر از 0.10 درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بحران برق ادامه‌دار در تگزاس بر ذخایر ماینرها تأثیر گذاشته و محدودیتی برای افزایش احتمالی سناریوهای صعودی پیش بینی قیمت بیت کوین ایجاد کرده است. در مقابل، غول حوزه بانکی JPMorgan، با راه‌اندازی یک توکن مبتنی بر بلاکچین با هدف تسریع پرداخت‌ها، گام‌هایی در توسعه بخش کریپتو برداشته است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در حال حاضر وضعیت نزولی را تجربه می‌کند، که تحت تاثیر بحران برق در تگزاس قرار دارد. اکنون روند بیت کوین در حدود 25 هزار و 500 تا 26 هزار دلار برای نزدیک به سه هفته متوقف شده است. تگزاس، مرکز اصلی استخراج بیت کوین باوجود قوانین ضعیف، شاهد تعطیلی ماینرها به دلیل بدتر شدن مشکلات برقی است که در اثر وضعیت بد آب و هوای این منطقه تشدید شده است.

فروش ماینرها برای پوشش هزینه‌ها در طول این بحران می‌توانند منجر به فشار نزولی بر سناریو پیش بینی قیمت بیت کوین شوند. چنین وضعیتی قبل‌تر در ماه اوت مشاهده شده بود.

مایکل بار، نایب رئیس فدرال رزرو در امور نظارت، اعلام کرد که تصمیم برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ایالات متحده هنوز تا مرحله اجرا فاصله دارد.

مایکل بار در هفتمین کنفرانس سالانه فین‌تک به میزبانی بانک فدرال رزرو فیلادلفیا، نگرانی‌های خود را در مورد استیبل کوین‌های دلاری ابراز کرد و بر خطرات بالقوه ثبات مالی، سیاست‌های پولی و سیستم پرداخت ایالات متحده نیز تاکید کرد.

مایکل بار همچنین تأکید داشت که فدرال رزرو به طور فعال در حال تحقیق در مورد پلتفرم‌های پرداخت قابل برنامه‌ریزی، فناوری بلاکچین و دارایی‌های از این دست مانند ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها است. وی تصریح کرد که صدور یک CBDC به حمایت واضح از سوی شاخه اجرایی و مجوز کنگره نیاز دارد، که این مسئله موضع جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را منعکس می‌کند.

اخبار امروز ممکن است تأثیر فوری بر قیمت بیت کوین نداشته باشند، اما نشان می‌دهند که مقامات ایالات متحده همچنان در مورد ارزهای دیجیتال محتاط هستند.

جی‌پی‌مورگان با رونمایی از توکن‌های سپرده دیجیتالی مبتنی بر بلاکچین که برای افزایش پرداخت‌ها و تسویه‌های بین‌مرزی طراحی شده‌اند، در فناوری بلاکچین گام‌های مهمی برداشته است.

این توکن‌ها سپرده‌های مشتریان در بانک‌های تجاری را نشان می‌دهند و هدفشان تسریع در تراکنش‌ها و در عین حال کاهش هزینه‌های مرتبط با استفاده از کارایی بلاکچین است.

این توکن‌های سپرده از نظر هدف با کوین JPM که قبل‌تر توسط بانک معرفی شده بود متفاوت است؛ این توکن‌ها عمدتاً انتقال وجه داخلی را در بین مشتریان شرکتی تسهیل می‌کنند. توکن‌های جدید برای انتقال بی‌وقفه وجوه به مشتریان سایر بانک‌ها و برای تسویه معاملات مربوط به اوراق بهادار توکن‌شده در نظر گرفته شده‌اند.

در حالی که جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، نسبت به رمز ارزها تردید دارد، این بانک همچنان از فناوری بلاکچین استقبال می‌کند. با وجود محفوظات دیمون در مورد بیت کوین، این پیشرفت‌های بلاکچین می‌تواند بر سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین و بحث‌های پیرامون نقش ارزهای دیجیتال در امور مالی سنتی تأثیر بگذارد.

بیت کوین یک صعود محدود را در نمودار قیمت خود نشان می‌دهد که در حال حاضر درست بالای سطح 25 هزار و 800 دلار قرار دارد. اکنون، مقاومت قیمت در سطح 26 هزار و 500 دلار به عنوان یک مانع بزرگ برای خریداران جلوه می‌کند.

در روزهای اخیر، بیت کوین بر یک سیر نزولی آشکار غلبه کرده است و اکنون با نواحی مقاومتی خود، به ویژه در سطح 26 هزار و 500 دلار دست و پنجه نرم می‌کند.

تثبیت پایدار قیمت بالاتر از این سطح ممکن است یک تغییر قابل توجه به سمت بالا را تسریع کند و حدود قیمتی نزدیک به 28 هزار دلار را هدف قرار دهد. در سمت دیگر، اگر بیت کوین برای عبور از آستانه 26 هزار دلار تلاش کند، واکنش نزولی در نزدیکی سطح 26 هزار و 500 دلار بسیار محتمل خواهد بود

هر گونه کاهش شدید در برخورد قیمت به سطح مقاومت در مناطق ذکر شده، می‌تواند فشارهای نزولی را تقویت کرده و به طور بالقوه ارزش بیت کوین را به 25 هزار و 500 دلار یا حتی کف 25 هزار و 350 دلار سوق دهد.