پیش بینی قیمت ریپل / برد دیگری در انتظار بازار است؟

ارز دیجیتال
بهابین

در جدیدترین رویدادهای پیرامون چشم انداز بازار ارزهای دیجیتال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با درخواست تجدیدنظر در شکایت خود علیه ریپل، نگرانی‌های جدیدی را برانگیخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با افزایش ابهامات نظارتی، جامعه کریپتو در مورد پیش بینی قیمت ریپل کمی سردرگم شده است. ریپل در ماه گذشته با کسب برد تاریخی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار قیمتی، با افزایش قیمت مواجه شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیراً یک مورد قانع کننده برای لزوم تجدیدنظر در پرونده نبرد حقوقی جاری بین این آژانس و پروژه ریپل مطرح کرده است. این آژانس ادعا می‌کند که حکم قاضی آنالیسا تورس در ماه ژوئیه، که بیان می‌کرد ریپل یک اوراق (Security) نیست، سؤالات حقوقی مهمی را ایجاد کرده است.

این سؤالات، کمیسیون بورس و اوراق بهادار  را بر آن داشته است تا به دنبال درخواست تجدیدنظر بین‌المللی برای رسیدگی به نگرانی‌های فعالان صنعت ارز دیجیتال باشد. اصل موضوع در بحث عدم اطمینان درباره اینکه آیا دارایی‌های رمز ارزی خاص مانند ریپل، تحت طبقه بندی قراردادهای سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرند یا خیر، نهفته است.

این ابهام با نتیجه‎گیری‌‎های متناقضی که در پرونده‌های مشابه در منطقه و رایزنی‌های جاری در دادگاه‌های مختلف به دست آمده است نیز تشدید می‌شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار استدلال می‌کند که این مسائل مستلزم توجه فوری هستند.

با این حال، به نظر می‌رسد این درخواست با موضع قبلی رئیس گنسلر در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در تضاد باشد. گنسلر معتقد است که دستورالعمل‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار به اندازه کافی بازار کریپتو را پوشش می‌دهد و ادعا می‌کند که اکثر ارزهای دیجیتال واجد شرایط آن هستند تا به عنوان اوراق بهادار دسته‌بندی شوند.

مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس، پل گروال نیز در این مورد صحبت کرد و نگرانی‌هایی را در مورد اینکه چگونه می‌توان انتظار داشت شرکت‌های رمز ارزی از مقررات نامشخص این نهاد پیروی کنند، مطرح کرد. او این سوال را مطرح می‌کند که اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار اکنون وجود مشکلات حقوقی نابسامان را تأیید کرده باشد، چگونه می‌توانند وضعیت این قوانین وضع شده را منصفانه درنظر بگیرند. اصرار کمیسیون بورس و اوراق بهادار بر درخواست تجدیدنظر در اواسط پرونده، نشان دهنده پیچیدگی مسائل حقوقی پیرامون شکایت ریپل است.

اگر قاضی تورس درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار را بپذیرد، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم می‌رود، جایی که این پیچیدگی‌های قانونی با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

پس از بررسی دقیق سناریوهای پیش بینی قیمت ریپل (XRP)، به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال در مرحله یکپارچگی قرار داشته و بین سطوح 0.4900 و 0.550011 مشغول تثبیت باشد. چنین ادغامی معمولاً به شرایط رقابتی بین خریداران و فروشندگان اشاره می‌کند که بر وجود عدم اطمینان رایج بازار تأکید دارد. وضعیت عدم اطمینان همچنین در رفتار اندیکاتورهای مهم نمودار قیمت، مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتور (MACD) نیز منعکس شده است.

در حالی که شاخص RSI در یک منطقه خنثی قرار دارد، اندیکاتور MACD سیگنال‌های متضادی را همانطور که از خطوط واگرای آن مشخص است، ارائه می‌دهد. اگر رپپل به زیر سطح حمایت مهم 0.4900 دلار سقوط کند، می‌توانیم شاهد بازگشتی به محدوده 0.4500 دلار و حتی نزدیک شدن به مرز 0.40011 دلار باشیم.

در مقابل، عبور از مقاومت 0.5500 ممکن است ریپل را با مقاومتی نزدیک به سطح 0.5800 دلار مواجه کند. در ادامه چالش سخت‌تر خریداران در اطراف سطح 0.6590 قرار دارد. در نهایت، نقطه کانونی برای پیش بینی قیمت ریپل، آستانه 0.4800 دلار است. براساس نظر تحلیلگران، شکست صعودی در این ناحیه احتمال بیشتری دارد. در سمت دیگر اما، سقوط به زیر این سطح کلیدی ممکن است حرکت قیمت را به نفع چشم‌انداز نزولی فروشندگان تغییر داده و سطح 0.4050 را هدف قرار دهد.