پشتیبانی حدود 50 درصد از موسسات مالی ایالات متحده از خدمات بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
بهابین

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از موسسات در ایالات متحده، بریتانیا و اروپا خدمات مربوط به بازار ارز دیجیتال را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در یک نظرسنجی که اخیرا توسط Coalition Greenwich و Amberdata انجام شده است، 48 درصد از موسسات فعال در حوزه مدیریت دارایی، خدمات ارز دیجیتال را برای مشتریان خود حتی در شرایط بازار نزولی نیز پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، 60 شرکت در سه حوزه مورد بررسی قرار گرفتند که 25 درصد آن‌ها دارای مدیران دارایی دیجیتال با تیم‌های مرتبط بودند. انتظار می‌رود این رقم یک سوم، در ادامه رشد کند؛ زیرا سایر شرکت‌ها نیز علاقه‌مند به افزایش ظرفیت خود در 12 ماه آینده هستند.

شاون داگلاس، مدیر عامل Amberdata خاطرنشان کرد که یک نکته جالب، موضع صعودی اکثر مدیران این شرکت‌ها با وجود عدم اطمینان نظارتی در بازار ارز دیجیتال به ویژه در ایالات متحده است.

اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) باوجود بررسی مجدد پروتکل‌های نظارتی خود که منجر به شکایت‌های متعدد با شرکت‌های Web3 شد، همچنان موضع سختی را در مورد دارایی‌های دیجیتال حفظ کرده است، مدیران دارایی همچنان بازار ایالات متحده را مانند یک معدن طلا می‌دانند.

جالب است بدانید که پاسخ دهندگان در این نظرسنجی، نسبت به حمایت مثبت ایالات متحده از پذیرش دارایی‌های دیجیتال در آینده، برخلاف فقدان یک محیط نظارتی روشن در شرایط فعلی، بسیار خوش بین بودند.

52 درصد از مؤسساتی که خدمات رمز ارزی ارائه نمی‌دهند، موانع نظارتی را دلیل اصلی موقعیت خود ذکر کردند. این مؤسسات چندین عامل از جمله ماهیت بازار ارز دیجیتال، مقررات نامشخص در مورد مالیات، نگرانی‌های امنیتی و مسائل مربوط به KYC را مطرح کرده‌اند.

در سال 2023، سرمایه‌گذاران نهادی با تایید احتمالی ETF بیت کوین (BTC) توسط SEC، انگیزه تازه‌ای برای ورود به بازار ارز دیجیتال به دست خواهند آورد. تقاضای نهادی اخیر ابتدا توسط برنامه ETF بلک راک ایجاد شد که قیمت بیت کوین را اندکی به بالای سطح 31 هزار دلار رساند. این موضوع کمی پس از اینکه سایر سرمایه‌گذاران بزرگ نیز برای ETFهای نقدی درخواست دادند، تقویت شد.

در ادامه، شرکت‌های فعال حوزه ارز دیجیتال حتی پس از فروپاشی FTX، اکثرا انتظار دارند که مبادلات متمرکز در پنج سال آینده رشد داشته باشد. در مورد مقررات نیز 85 درصد از موسسات معتقدند که SEC موضع تند خود را کاهش می‌دهد و فرصت‌های مثبت بیشتری را در آینده ایجاد می‌کند. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین توزیع عادلانه‌ای از دارایی‌های دیجیتال داشتند که تحلیل منصفانه‌ای از بازار را فراهم می‌کرد.

در پایان، یکی از یافته‌های مهم این تحقیق این بود که موسسات سنتی که خدماتی مانند تجارت و سرمایه‌گذاری را ارائه می‌کردند، علاقه فزاینده‌ای به محصولات مالی غیرمتمرکز (DeFi) پیدا خواهند کرد، از این رو حوزه خدمات بازار ارزهای دیجیتال در ایالات متحده همچنان رو به رشد خواهد ماند.