توکن رمزارزی جی پی مورگان در راه است / نقطه عطفی برای تسویه بین‌المللی

ارز دیجیتال
بهابین

پس از موفقیت JPM Coin، شرکت بزرگ مالی جی پی مورگان قصد دارد تا توکن جدیدی را برای فرآیندهای مالی برون اکوسیستمی خود، طراحی و عرضه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی جی پی مورگان، قصد دارد تا قدم بزرگی را در توسعه صنعت مالی دیجیتال بردارد. این غول مالی به دنبال عرضه توکن‌های رمزنگاری شده و بر پایه تکنولوژی بلاکچین است.

شرکت جی پی مورگان دید مثبتی نسبت به آینده این توکن‌های سپرده دیجیتالی دارد و معتقد است که به‌زودی این توکن، تبدیل به یکی از انواع پول‌های پر مصرف در جهان می‌شود.

بر اساس اخبار منتشر شده در هفتم سپتامبر توسط رسانه بلومبرگ، جی پی مورگان قصد دارد توکن‌های جدید مختص به خود را که بر پایه بلاکچین طراحی می‌شوند، عرضه کند. این توکن‌های رمزنگاری شده در جهت تسریع فرآیندهای تسویه و پرداخت اشخاص حقوقی بکار خواهند رفت.

همچنین، ممکن است جی پی مورگن‌ این توکن‌ها را به‌صورت عمومی به بازار رمزارز نیز عرضه کند. با این حال، عرضه رسمی چنین توکنی نیازمند مشخص شدن وضعیت دقیق قانون‌گذاری نهادهای مالی آمریکا مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره رمزارزها است.

این توکن سپرده دیجیتالی تفاوت بزرگی با استیبل‌کوین‌های مرسوم بازار خواهد داشت که توسط موسسات غیربانکی عرضه شده‌اند. در حال حاضر این شرکت، توکنی خصوصی به‌نام JPM Coin را در گردش دارد که منحصرا برای تراکنش‌های درون اکوسیستم جی پی مورگان بکار گرفته می‌شود.

با این حال، توکن جدید این شرکت، فرآیند تراکنش‌ها و تسویه‌ها را به دیگر بانک‌ها و خارج از اکوسیستم جی پی مورگان تسهیل می‌کند. این توکن بلاکچینی جدید در معاملات اوراق بهادار توکنیزه شده نیز کاربرد خواهد داشت. یکی دیگر از کاربردهای این توکن، امکان ارائه آن به‌صورت ارزهای فیات مختلف مانند دلار و یورو است. JPM Coin نیز در حال حاضر به‌صورت دلار آمریکا در گردش است و در سال جاری، نسخه یورویی آن نیز ارائه می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه درباره این توکن جدید، میزان پیشرفت جی پی مورگان در مراحل عرضه آن و ایجاد زیرساخت‌های لازم است. این شرکت موفق شده تا فاز آزمایشی توکن سپرده دیجیتال را در سال گذشته و با همکاری بانک مرکزی سنگاپور به‌اتمام برساند. همانند توکن JPM Coin، این توکن نیز با قوانین امنیتی احراز هویت مشتری (KYC) و فرآیندهای جلوگیری از پولشویی همگام خواهد بود.