اختصاص 25 هزار سهمیه جدید در حوزه سلامت

بورس
بهابین

معاون رییس جمهور امروز از افزایش میزان جذب نیرو در حوزه سلامت خبر داد و گفت: میزان سهمیه جذب نیرو که توسط سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است که بیش از 25 هزار نفر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از اختصاص 25 هزار سهمیه جدید برای جذب نیرو در حوزه سلامت خبر داد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: برای جذب نیرو در حوزه سلامت، سهمیه ای که توسط سازمان اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است که بیش از 25 هزار نفر است.

دکتر میثم لطیفی امروز در دومین روز برگزاری همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، افزود: چیزی مهمتر از موضوع سلامت وجود ندارد و پیشگیری بهتر از درمان است، لذا در صدور مجوزهای استخدامی نگاه ویژه به حوزه سلامت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار مدیران منابع انسانی کاری تخصصی است، ادامه داد: همانطور که رشته‌های پزشکی شامل گرایش‌های متفاوت شده است، رشته مدیریت هم در حال رشد و تخصصی‌تر شدن است و به گرایش‌های متفاوت تقسیم شده که یکی از آنها منابع انسانی است.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در جهت رفع مشکلات موجود در حوزه سلامت، نیروهای فعال در حوزه منابع انسانی نقشی کلیدی دارند و معتقدیم که باید فعالان این حوزه با تمام وجود در مسیر رفع مشکلات و رشد پیشرفت‌ها تلاش کنند.

لطیفی با بیان اینکه نگاه ویژه به حوزه نیروی انسانی در وزارت بهداشت پس از آموزش و پرورش مورد تاکید است، افزود: در برنامه ششم توسعه رشد بهره‌وری در حوزه‌های مختلف از جمله منابع انسانی مورد تاکید بود ولی در عمل محقق نشد و این مشکل باید اصلاح شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در حوزه درمان طی سالهای اخیر، بیان کرد: طرح‌های دارویار، نسخه‌نویسی الکترونیک، نظام ارجاع و پزشک خانواده و پزشکی از راه دور از جمله طرح‌های مهم و اثرگذار در حوزه سلامت بوده است که هرچند با چالشهایی مواجه بوده اند اما باید عارضه یابی و اصلاح شوند.

وی بیان داشت: به موضوعاتی همچون تقویت حوزه فناوری اطلاعات و هوشمند سازی نظام سلامت، عدالت‌محوری، مردم پایه بودن اقدامات حوزه سلامت و توجه به افزایش موقوفات حوزه‌های بهداشت و درمان هم باید توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم، دولتی مردمی است و با عزم جدی پیگیر آن است که زمینه‌های حضور و مشارکت و همراهی بیشتر مردم در حوزه سلامت هم افزایش یابد تا هزینه‌های درمان برای بیماران و خانواده‌های آنان کاهش یابد، در این خصوص می‌توانیم از الگوهای خوب دوران کرونا و حضور پررنگ مردم و گروه های خودجوش مردمی و جهادی در کنار مدافعان سلامت به‌ خوبی استفاده کنیم.

لطیفی گفت: همچنین باید ضمن حفظ سرمایه‌های نخبگانی، در جهت ایجاد تعهد و وفاداری سازمانی و ملی در میان نخبگان بویژه در حوزه سلامت تلاش شود تا نخبه‌ دانش آموخته کشور، حسی شیرین تر از خدمت به هموطن خود نداشته باشد.

همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور طی روزهای ۱۷ و ۱۸ خردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و در مجتمع شهدای سلامت در حال برگزاری است.

تعیین راهکارهای مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری در خصوص چالش‌های تبدیل وضعیت و استخدام، وظایف دستگاه‌های اجرایی در گزینش نیرو، استفاده بهینه از استقرار میز خدمت، انجام کارتیمی، بیان اهمیت منابع انسانی در سازمان، گزارش تفضیلی نتایج پایش و نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها و تجلیل از دانشگاه‌های برتر بر اساس پایش از جمله برنامه‌های این نشست دو روزه است.

منبع:باشگاه خبرنگاران