قیمت طلا و سکه حبس شد/ شرط رشد قیمت طلا و سکه چیست؟

طلا و ارز
بهابین

روز گذشته قیمت طلا و سکه با روند کاهشی آغاز به کار کرد. روند رفت و برگشتی روزهای اخیر در بازار فلز زرد متعاقب نوسانات قیمت دلار رخ می‌دهد. معامله‌گران امیدوارند با پایان یافتن تعطیلات عید فطر بازارهای مالی از این حبس قیمت رها شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته ۲۹ فروردین قیمت طلا و سکه با روند نزولی آغاز به کار کرد. در هفته‌های اخیر بازار طلا و سکه به جهت تشدید همگرایی با قیمت دلار، مانند قیمت دلار در کانال مشخصی حبس شده و با حرکات زیگزاکی نوسان دارد.

در آخرین معامله روز گذشته قیمت سکه امامی با کاهش ۱۰۵ هزار تومانی به کار خود پایان داد. قیمت طلا نیز با کاهش قیمت سکه همراه شد. سایر قطعات سکه نیز با کاهش قیمت مبادله شدند.

این در حالی بود که صبح روز گذشته دلار با کاهش قیمت همراه شد و بازار طلا و سکه نیز از اسکناس آمریکایی تبعیت کرد. اما در میانه معاملات روز گذشته قیمت دلار افزایش محدودی داشت و با قیمت ۵۱ هزار و ۷۶۰ تومان مبادله شد. این روند باعث شد کاهش قیمت طلا و سکه نیز اندکی تعدیل شود، اما روند برنگشت.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

فعالان بازار طلا و ارز معتقدند سکه در روزهای آینده تنها در صورتی شانس رشد قیمت دارد که قیمت دلار در بازار آزاد به صورت معناداری افزایش یابد و به بالای مرز ۵۲ هزار تومانی صعود کند.

گفتنی است طلای جهانی در محدوده ۱۹۰۰ تا دو هزار دلاری نوسان دارد.

سکه امامی در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۳۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان به کار خود پایان داد و کاهش قیمت ۱۰۵ هزار تومانی داشت. روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت و ۱۹۸ هزار تومان ارزانتر از روز دوشنبه معامله شد. این قطعه در آخرین معامله دیروز با قیمت ۲۸ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت نیم سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت آغاز به کار کرد و با رقم ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله شد. این رقم تا پایان ساعات معاملاتی روز گذشته پایدار بود.

دیروز ۲۹ فروردین ربع سکه، نیز با کاهشِ ۱۰۰ هزار تومانی آغاز به کار کرد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی نیز  ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد و افزایش پنج هزار تومانی روز دوشنبه را نیز دست داد..

روز گذشته حباب تمام قطعات سکه کاهش قیمت داشتند. کاهش ۵۵۴ هزار تومانی، بیشترین مقدار کاهش حباب و مربوط به سکه بهار بود و حباب این قطعه را به کف کانال چهار میلیون تومانی رساند. حباب سکه امامی نیز ۴۶۱ هزار تومان کاهش داشت. حباب این قطعه نیز از کانال هفت میلیون تومانی یک پله پایین‌تر آمد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.