قیمت طلا و سکه امروز 29 فروردین 1402/ شروع روند نزولی در بازار فلز زرد

طلا و ارز
بهابین

امروز قیمت طلا و سکه با روند کاهشی آغاز به کار کرد. همگرایی بازار فلز زرد با دلار این کاهش قیمت را رقم زده است. این روند رفت و برگشتی در بازار فلز زرد و در محدوده‌ای مشخص بعد از تعطیلات نوروز قوت گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 29 فروردین قیمت طلا و سکه برخلاف روز گذشته با روند نزولی آغاز به کار کرد. دیروز قیمت طلا و سکه افزایش محدودی داشتند. نیم و ربع سکه بدون تغییر، سومین روز هفته را پشت‌سر گذاشتند.

در لحظه تنظیم این گزارش کاهش قیمت سکه امامی به بیش از ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. قیمت طلا نیز با کاهش قیمت سکه همراه شده است. روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی  روند افزایشی داشت و نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان گران شد. سکه امامی امروز بیشترین کاهش قیمت را در میان قطعات سکه دارد. دیروز صبح سکه امامی با قیمت ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت دلار با روند کاهشی باز شد. کاهش قیمت در بازار فلز زرد متعاقب کاهشِ محدودِ قیمت دلار رخ داده است. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند اگر قیمت دلار کانال ۵۰ هزار تومانی را ترک کند، قیمت سکه محدوده  ۳۰ میلیون تومانی را از دست خواهد داد. این پیش‌بینی بنابر همگرایی شدید قیمتطلا و سکه با قیمت دلار در روزهای معاملاتی سال جاری قوت گرفته است.

گفتنی است انس جهانی طلا شب گذشته از محدوده دو هزار دلاری خارج شد و کاهش قیمت داشت. در لحظه تنظیم این گزارش طلای جهانی بار دیگر به محدوده دو هزار دلاری برگشت و اکنون با قیمت ۲.۰۰۳ دلار و ۳۹ سنت مبادله می‌شود.

سکه امامی در آخرین معامله روز گذشته با قیمت ۳۱ میلیون و ۴۹۵ هزار تومان به کار خود پایان داد. روز گذشته سکه بهار آزادی بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. در زمان بازگشایی بازارها در روز جاری، سکه امامی به کف کانال ۳۱ میلیون تومانی نزدیک شده است. این قطعه از سکه با قیمت ۳۱ میلیون و ۲۹۲ هزار تومان در بازار معامله می‌شود و فعلا کاهش قیمت بیش از ۲۰۰ هزار تومانی داشته است.

روز گذشته قیمت نیم سکه بدون تغییر و به قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. امروز این قطعه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت آغاز به کار کرد و با رقم ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مبادله می‌شود.

امروز ۲۹ فروردین ربع سکه، با کاهشِ محدودِ ۲۰ هزار تومانی آغاز به کار کرده است و با قیمت ۱۱ میلیون و۶۸۰ هزار تومان مبادله می‌شود.قیمت سکه گرمی نیز  ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شده و افزایش پنج هزار تومانی روز گذشته را از دست داده است.

امروز حباب تمام قطعات سکه برخلاف روز گذشته کاهش قیمت داشتند. کاهش ۲۳۶ هزار تومانی، بیشترین مقدار کاهش حباب و مربوط به سکه امامی است. حباب سکه بهار نیز نزدیک به ۱۷۰ هزار تومان کاهش یافته است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.