پیش بینی قیمت بیت کوین / گسترش ورود هند به بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال
بهابین

در روز دوشنبه، قیمت بیت کوین افت جزئی 0.50 درصدی را تجربه کرد و در سطح 25 هزار و 742 دلار قرار گرفت. نوسان سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین در بحبوحه تصمیمات هند برای تنظیم بخش ارزهای دیجیتال خود مطابق با دستورالعمل‌های IMF، در حال انجام است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که حرکت به سمت معرفی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در صحنه جهانی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما بدون وجود مجموعه‌ای از چالش‌ها و نگرانی‌ها ممکن نخواهد بود. خطرات مرتبط با گسترش CBDCها، به ویژه در یک بازار پویا و در حال تحول مانند بازار هند، می‌تواند پیامدهای عمیقی برای پیش بینی قیمت بیت کوین و اکوسیستم رمز ارزها داشته باشد.

هند مطابق با توصیه‌های صندوق بین المللی پول (IMF) و هیئت ثبات مالی (FSB) در حال بررسی مقررات ارزهای دیجیتال است. مقامات هندی که در ابتدا تمایل به ممنوعیت مطلق این صنعت داشتند، با درک نیاز به اجماع جهانی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال، موضع خود را تغییر دادند.

اجلاس اخیر رهبران گروه 20 توصیه‌های صندوق بین المللی پول و FSB را تایید و بر اهمیت مقررات یکپارچه نیز اشاره کرد. در عین حال به کشورها اجازه داد قوانین سخت گیرانه‌تری را اتخاذ کنند.

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، در جریان جشنواره جهانی فین‌تک 2023 بر ضرورت همکاری بین‌المللی در تنظیم دارایی‌های رمز ارزی تاکید کرد. در هند، چالش‌ها در شکل‌دهی مقررات کریپتو همچنان ادامه دارد و فعالان محلی به‌دلیل مهاجرت سرمایه‌گذاران ناشی از سیاست‌های مالیاتی نامطلوب، به دنبال تخفیف‌های مالیاتی هستند.

مالیات 1 درصدی جدید بر تراکنش‌های رمز ارزی و حذف جبران خسارت بر سودآوری شرکت‌کنندگان در بازار تأثیر گذاشته است. تاثیر این خبر بر قیمت بیت کوین منفی است و با توجه به واکنش سرمایه‌گذاران به چشم‌انداز نظارتی نامشخص در هند، این ارز دیجیتال روند کاهشی را تجربه می‌کند.

روند جهانی به سمت ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در حال شتاب گرفتن است و نزدیک به 100 کشور به طور فعال در حال بررسی یا راه اندازی طرح‌های CBDC خود هستند. CBDCها به دلیل امنیت و ثبات درک شده خود در مقایسه با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، به طور بالقوه سیستم‌های پرداخت را بهبود می‌بخشند و دسترسی مالی را گسترش می‌دهند.

ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، مزایای قابل توجهی مانند کارایی پرداخت، دسترسی و امنیت را برای تراکنش‌های آنلاین و آفلاین ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین وعده ساده‌سازی پرداخت‌های بین‌مرزی و ارائه داده‌های اقتصادی در زمان واقعی را برای تصمیم‌گیری‌های آگاهانه دارند. با این حال، چالش‌ها شامل محدودیت‌های تکنولوژیکی، خطرات امنیت سایبری و نگرانی‌هایی در مورد افزایش نظارت مالی است.

برای موفقیت CBDCها، موسسات مالی باید در بخش آموزش ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، موارد استفاده متنوع را ارزیابی کنند و استراتژی‌های یکپارچه‌سازی این صنعت را توسعه دهند.

سناریوهای پیش بینی قیمت بیت کوین کمی بالاتر از 25 هزار و 500 دلار قرار داشته و با مقاومت بالقوه 26 هزار و 200 دلار مواجه هستند. تلاش‌های خریداران برای عبور از مرز 26 هزار و 200 دلار ناموفق بوده و منجر به عقب‌نشینی آن‌ها به زیر سطح 25 هزار و 650 دلار شده است. با این حال، حمایت صعودی در حدود 25 هزار و 350 دلار، قیمت این ارز دیجیتال را بالای 25 هزار و 500 دلار نگه داشته است.

در حال حاضر، بیت کوین زیر سطح 26 هزار دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 ساعته معامله می‌شود و با مقاومت خط روند نزولی نزدیک به سطح 25 هزار و 950 دلار مواجه است. مقاومت کلیدی قیمت در 26 هزار و 200 دلار همچنان پابرجاست و فراتر رفتن از آن می‌تواند نشانه افزایش قیمت تا 26 هزار و 750 دلار یا حتی 28 هزار دلار باشد.

از جنبه نزولی، اگر سطح 26 هزار دلار تسخیر نشده باقی بماند، حمایت قیمت در 25 هزار و 500 دلار و 25 هزار و 350 دلار وجود خواهد داشت. در ادمه، در صورت نزول قیمت به زیر حمایت مذکور، بیت کوین می‌تواند به سمت 24 هزار و 500 دلار یا حتی 24 هزار دلار کاهش یابد.