زمان نوبت‌دهی خودروهای ایران خودرو مشخص شد؟

خودرو
بهابین

بعد از ثبت‌نام در طرح یکپارچه خودرو، هفته جاري نوبت توحل خودروهای داخلی‌ مشخص شد. اما هنوز‌ زمان نوبت‌دهی ایران خودرو مشخص نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اظهارات‌ سخنگوی وزارت صمت، زمان تحویل خودروهای خودروسازانی چون سایپا، مدیران خودرو،‌ کرمان خودرو و … مشخص شده و خریداران این خودروها از دو روز گذشته می‌توانند نوبت تحویل خودروهای خود را از طریق سامانه بببینند.

اما هنوز زمان تحویل خودروهای ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین‌خودرو مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت صمت در این مورد گفته که نوبت‌دهی ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین خودرو انجام شده اما هنوز اعلام نشده است. چون «باید برنامه تولید با لیست متقاضیان تطبیق داده شود که این کار در حال انجام است.»

امید قاليباف وعده داده که حداکثر تا آخر این هفته مشتریان این شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه “جزئیات سفارش” از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

بر این اساس انتظار می‌رود که نهایتا تا فردا یا روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ماه زمان نوبت‌دهی ایران خودرو و دو شرکت‌ خودروسازی دیگر هم مشخص شود.

در این صورت متقاضیان می‌توانند به سامانه یکپارچه خودرو به آدرس www.esalecar.ir مراجعه و زمان تحویل خودروی خود را مشاهده کنند.

زمان تحویل خودروهای سایپا، مدیران خودرو ، فردا و ایلیا تاکنون مشخص شده و متقاضیان ظرف سه ماه آینده می‌توانند خودروی‌ خود را دریافت کنند.

زمان تحویل خودروهای کرمان موتور و مکث موتور هم مشخص شده و خریداران نهایتا تا شش ماه آینده می‌توانند خودروی خریداری شده را تحویل بگیرند. اما هنوز مشخص نیست که خریداران خودروهای ایران خودرو چند ماه باید برای تحویل خودروهای خود منتظر بمانند.

سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که مرحله دوم ثبت نام خودرو در قالب طرح یکپارچه خودرو چه زمان انجام می شود. بر اساس گفته‌های سخنگوی وزارت صمت، قرار بود نوبت دوم ثبت نام خودرو در قالب طرح یکپارچه تخصیص خودرو آخر بهار یعنی خرداد ماه انجام شود اما این ثبت‌نام به اواسط اردیبهشت ماه سال جاري موکول‌ شده و قرار است نیمه‌ اردیبهشت انجام شود.

کسانی که در نوبت اول این طرح ثبت نام کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند در مرحله دوم خودرو ثبت نام کنند که ابتدا از طرح اول انصراف دهند.