بازگشت قیمت بیت کوین به زیر سطح 30 هزار دلار

ارز دیجیتال
بهابین

بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال مهم بازار هستند که از ابتدای سال جاری میلادی محبوبیت قابل توجهی را به دست آورده‌اند. اتریوم (ETH) که دومین ارز دیجیتال محبوب بازار به شمار می‌رود، اخیراً برای اولین بار از ماه می سال گذشته از مرز دو هزار دلار عبور کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، کندل هفته جدید را با منفی اندکی آغاز کرد و به سطح 30 هزار دلار رسید. این رمزارز هفته گذشته به نزدیکی 31 هزار دلار رسید که بالاترین قیمت آن از ژوئن 2022 است.

با این حال، روند افزایشی قیمت اتریوم عمدتاً ناشی از موفقیت ارتقای شانگهای بود. شایان ذکر است که ارتقای Shapella  در 12 آوریل اجرا شد. اگرچه اکثر اعتباردهندگانی که اتر دارند، به جای فروش اتر، فقط پاداش‌های خود را پس می‌گیرند. این موضوع نشان می‌دهد که به‌روزرسانی Shapella هیچ تأثیر منفی بر قیمت اتر نداشته است.

برخلاف اظهار نظرهای تندروانه مقامات فدرال رزرو در مورد مسیر افزایش نرخ بهره، بازار جهانی ارزهای دیجیتال وضعیت باثباتی را پشت سر می‌گذارد. در زمان نگارش این گزارش، ارزش بازار جهانی کریپتو 1.27 تریلیون دلار بود که در 24 ساعت 0.19 درصد افزایش داشت.

با این حال، آخرین اظهارات فدرال رزرو مبنی بر اینکه در آستانه کاهش نرخ بهره است، بازار ارزهای دیجیتال را تحت الشعاع قرار داد و باعث جهش قیمت بیت کوین شد.

بیت کوین طی ماه گذشته توسط تقاضای شدید بازار حمایت شده است که بخشی از آن به دلیل سقوط چندین بانک آمریکایی بوده است. اگرچه ترس از یک بحران مالی بزرگتر کاهش یافته است، انتظارات از رکود اقتصادی ایالات متحده در سال جاری باعث ورود جریانات مالی به بیت کوین شده است.

بنابراین، بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال مهم بازار، که در طول سال 2022 تحت تأثیر منفی افزایش نرخ بهره ایالات متحده قرار گرفت، امسال شاهد بهبود شدیدی بود؛ زیرا سرمایه‌گذاران انتظار پایان افزایش نرخ بهره در آینده را داشتند. برخلاف انتظارات برای توقف در ماه ژوئن، قیمت‌های آتی صندوق فدرال رزرو نشان می‌دهد که بازارها همچنان برای یک افزایش دیگر در ماه می آماده می‌شوند.

به گفته کتی وود، مدیرعامل  ARK Invest، بیت کوین و اتر در تلاطم اخیر بخش مالی انعطاف‌پذیری نشان داده‌اند. وود پیش‌بینی می‌کند زمانی که ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌تر مورد پذیرش قرار گیرند، در نهایت به یک موضوع انتخاباتی تبدیل خواهند شد.

از سوی دیگر، ری دالیو، بنیانگذار Bridgewater Associates همچنان شک دارد و مدعی است که بیت کوین برای استفاده به عنوان یک ارز بسیار نوسانی است و بانک‌های مرکزی آن را نخواهند پذیرفت. این موضوع می‌تواند مقداری اثر منفی روی قیمت بیت‌کوین بگذارد.

قیمت فعلی این ارز دیجیتال 29 هزار و 980 دلار و حجم معاملات 24 ساعته آن 14.9 میلیارد دلار است. بیت کوین در طی 24 ساعت گذشته نزدیک به یک درصد سقوط داشته است. روز دوشنبه، بیت کوین با یک سوگیری نزولی معامله شد و احتمالاً حمایت فوری قیمت در نزدیکی سطح 29 هزار و 750 دلار چالش فروشندگان بازار باشد.

در بازه زمانی 4 ساعته، بیت کوین یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است که احتمالاً در نزدیکی سطح 29 هزار و 790 دلار پشتیبانی خواهد یافت. شکست نزولی سطح مذکور، این پتانسیل را دارد که قیمت بیت کوین را به سمت 29 هزار و 190 دلار کاهش دهد.

اندیکاتورهای RSI و MACD هر دو در منطقه فروش قرار دارند که نشان دهنده احتمال تصحیح نزولی قیمت است. بنابراین، کارشناسان توصیه می‌کنند قبل از گرفتن هر موقعیت خرید، معامله‌گران منتظر بمانند تا بیت کوین سطح 29 هزار و 750 دلار را مجدداً آزمایش کند.

اگر قیمت این رمز ارز از سطح 30 هزار و 250 دلار شکسته شود، این احتمال وجود دارد که سطوح 30 هزار و 500 و سپس 31 هزار دلار به عنوان مقاومت قیمت عمل کنند.