افزایش 40 درصدی حملات فیشینگ رمزارز در یک سال گذشته

ارز دیجیتال
بهابین

بر اساس گزارش سالیانه کسپر‌اسکای، میزان حملات فیشینگ رمزارزی، در یک سال بیش از ۴۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت امنیت سایبری و سازنده یکی از مشهورترین آنتی ویروس‌های جهان، کسپراسکای (Kaspersky)، به‌تازگی گزارش جدید خود را درباره حملات فیشینگ رمزارز طی یک سال گذشته منتشر کرده است.

بر اساس گزارش شرکت کسپر‌اسکای، در طی سال کذشته میلادی بیش از پنج میلیون حمله فیشینگ رمزارز به ثبت رسیده است که نسبت به عدد ۳.۵ میلیونی سال ۲۰۲۱، رشد بیش از ۴۰ درصدی را تجربه کرده است. با این رشد، به نظر می‌رسد که بازیگران بد بازار از روش‌های سنتی مانند بدافزار‌ها، به سمت فیشینگ حرکت کرده‌اند.

روش متدوال فیشینگ شامل ارتباط با سرمایه‌گذار و تشویق وی برای مشاهده وبسایت‌های تقلبی و یا کانال‌هایی است که خود را به‌جای شرکت اصلی جا می‌زنند. در صورتی که کاربر اطلاعاتی مانند عبارت کلیدی خود را در اختیار این وبسایت‌ها بگذارد، هکر‌ها به دارایی‌های کیف‌پول رمزارز وی دسترسی پیدا خواهند کرد.

یکی دیگر از روش‌های فیشینگ در دنیای ارزهای دیجیتال، ارائه پروژ‌ه‌های رایگان است. بسیاری از کلاهبرداران با وعده دریافت ایردراپ، از کاربران اطلاعات شخصی، آدرس و عبارت کلیدی کیف‌پول را درخواست می‌کنند.

در نظرسنجی‌ای که توسط کسپراسکای در سال ۲۰۲۲ انجام شد، از هر هفت نفر، یک نفر تحت آسیب‌های فیشینگ قرار گرفته است. همچنین، این هکر‌ها همه ساله در حال استفاده از روش‌های نوین فیشینگ هستند. رمزارزها به عنوان وسیله‌ای برای کسب سود و درآمد سریع معرفی می‌شوند و همین شعار می‌تواند بسیاری از کاربران را در دام این دست هکر‌ها بیندازد.

به نظر می‌‌رسد حملات فیشینگ رمزارزی در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا کرده است. برای مثال در ۲۹ مارچ سال جاری، کیف‌پول رمزارزی متامسک به کاربران درباره ایردراپی تقلبی که قصد کلاهبرداری از آن‌ها را داشت هشدار داد. چنین کلاهبرداری‌ درباره توکن‌های فیک آربیتروم نیز رخ داده است.

برای آنکه از دام هکر‌ها در امان بمانید، نیاز است برخی نکات ساده اما کاربردی را رعایت کنید. یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی که به امنیت کاربر کمک می‌کند، آنتی‌ویروس وب است. همچنین از کلیک کردن روی تبلیغات، دنبال کردن لینک‌های جعلی، در اختیار قرار دادن اطلاعات نظیر رمز کیف‌پول و یا حساب صرافی باید پرهیز شود.

همچنین بهتر است که در زمان کار با حساب‌های صرافی و رمزارزی خود، از وای‌فای عمومی استفاده نکنید و مرورگر‌ خود را همیشه به‌روزرسانی کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.