پیش‌بینی قیمت بیت کوین با افزایش حجم معاملات بازار

ارز دیجیتال
بهابین

همزمان با عبور بیت کوین از مرز 30 هزار دلار، اتریوم به بالاترین قیمت چند ماهه خود در سطح 2 هزار دلار رسیده است. اکنون، معامله‌گران در انتظار حرکت بعدی بازار هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتریوم (ETH) پس از اجرای موفقیت‌آمیز ارتقاء شانگهای و Capella (Shapella) افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است. احساسات صعودی معامله‌گران باعث شده است تا قیمت اتر در 14 آوریل به بالاترین سطح سالانه 2123 دلار برسد. با این حال، هنوز نگرانی‌هایی در مورد مقررات و حریم خصوصی وجود دارد که می‌تواند بر ارزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال در آینده تأثیر بگذارد.

در شرایط بازار کنونی، قیمت بیت کوین و اتر افزایش یافته است، اما اتر در برابر بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها برتری بیشتری را کسب کرده است. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که کاهش قیمت اتر به دلیل عواملی مانند سرکوب بالقوه ایالات متحده و افزایش نرخ بهره ناشی از تورم همچنان محتمل خواهد بود.

شایان ذکر است کهFedWatch  همچنان انتظار دارد که فدرال رزرو در نشست 3 می، نرخ بهره را افزایش دهد. با وجود این موانع کوتاه‌مدت در پتانسیل رشد قیمت، عواملی مانند وضوح مثبت نظارتی و کاهش افزایش نرخ بهره به عنوان عوامل کلیدی در نظر گرفته می‌شوند که به اتریوم کمک کنند تا سطوح بالا قیمتی را حفظ کند.

مجلس نمایندگان ایالات متحده پیش‌نویس لایحه‌ای را منتشر کرده است که می‌تواند پیامدهایی برای صادرکنندگان استیبل‌کوین مانند Tether و Circle داشته باشد. با این حال، این لایحه چارچوبی را برای این استیبل‌کوین‌ها پیشنهاد می‌کند و ناشران غیربانکی را ملزم به ثبت‌نام در فدرال رزرو می‌کند.

با این حال، پیش‌نویس لایحه جدید ایالات متحده جریمه‌های سنگینی برای صادرکنندگان استیبل‌کوین که موفق به ثبت نام نمی‌شوند و ممنوعیت دو ساله برای انتشار استیبل‌کوین‌هایی که دارایی‌های واقعی نیستند، پیشنهاد می‌کند. این لایحه می‌تواند با افزایش مقررات و نظارت بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد و به طور بالقوه بر احساسات سرمایه‌گذاران تأثیر بگذارد.

با این حال، برخی از کارشناسان بر این باورند که این امر همچنین می‌تواند منجر به پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نهادی شود که به دنبال شفافیت قانونی هستند. باید دید که این لایحه چگونه در کوتاه‌مدت بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد، اما سرمایه‌گذاران باید از خطرات و فرصت‌های بالقوه آگاه باشند.

از طرف دیگر، خرده فروشی ایالات متحده در ماه مارس کاهش یافت که نشان دهنده کندی رشد اقتصادی است. با این حال، انتظار می‌رود فدرال رزرو در ماه مه نرخ بهره را افزایش دهد و باعث شود معامله‌گران به سرمایه‌گذاری‌های موازی مانند سهام روی آورند. در نتیجه، قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 0.31 درصد کاهش یافت.

روز یکشنبه، بیت کوین مشغول درجا زدن است در محدوده باریکی بین 30 هزار و 200 تا 30 هزار و 500 دلار است. از سوی دیگر، یک کراس اوور صعودی بالاتر از سطح 30 هزار و 500 دلار پتانسیل این را دارد که قیمت بیت کوین را به سمت منطقه مقاومت بعدی در 30 هزار و 700 دلار و سپس 31 هزار دلار هدایت کند.

در سمت پایین روند، شکست نزولی زیر سطح 30 هزار و 200 دلار می‌تواند بیت کوین را در سطح 29 هزار و 900 یا 29 هزار و 700 دلار قرار دهد.

با نگاهی به شاخص‌های فنی پیشرو، مانند RSI و MACD، هر دو همگرایی را نشان می‌دهند، که از منظر تحلیلگران یکی از آن‌ها سوگیری صعودی و دیگری یک سوگیری نزولی را پیش‌بینی می‌کند.