ترکیب تیم ملی والیبال ایران در مقابل ژاپن/ ساعت بازی مشخص شد؟

بورس
بهابین

 تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه از ساعت ۱۴:۱۰ به مصاف ژاپن خواهد رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرمربی تیم ملی والیبال ژاپن پس از آخرین جلسه تمرینی این تیم و پیش از دیدار برابر ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ اظهار کرد: هفته نخست بسیار برای ژاپن مهم است چرا که در این مدت میزبان هستیم. تلاش می‌کنیم تیم خود را به بهترین شکل ممکن آماده کنیم. بعضی از بازیکنانمان به تازگی از ایتالیا به تیم ملحق شده‌اند و این وضعیت را کمی پیچیده کرده است، اما به هر حال بایستی بهترین عملکرد را مقابل هوادارانمان به نمایش بگذاریم.

بلین در ادامه افزود: از زمانی که در ژاپن به مربیگری مشغول شدم به دفعات مقابل ایران بازی کردیم. همیشه بازی سختی مقابل تیم ملی والیبال ایران داشتیم و می‌دانیم که فردا نیز دیدار دشواری مقابل این تیم خواهیم داشت(میزان).

اما ترکیب تیم ملی والیبال ایران در مقابل ژاپن چگونه است؟

از بین ۱۴ بازیکن معرفی شده ایران برای هفته نخست لیگ‌ملت‌ها سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه و جواد معنوی‌نژاد بازیکنانی هستند که تجربه بازی برابر تیم ملی ژاپن را قبلا داشته‌اند و شهروز همایونفر منش، محمد ولی زاده، علی حاجی پور و پوریا حسین خانزاده برای نخستین بار برابر این تیم قرار خواهند گرفت.

ایگور کولاکوویچ (۲۰۱۸ و ۲۰۱۹)، ولادیمیر آلکنو (۲۰۲۱) و بهروز عطایی (۲۰۲۲) سه سرمربی تیم ملی ایران در مسابقات برابر ژاپن در لیگ ملت‎‌ها بودند که از این میان تنها ایگور یک برد برابر ژاپنی‌ها به دست آورد و عطایی در نخستین دیدار لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به دنبال کسب دومین پیروزی والیبال ایران است که البته کار آسانی نخواهد بود.

در رده‌بندی فدراسیون جهانی والیبال تیم ملی بزرگسالان ایران با ۲۶۶.۷۹ امتیاز در رده دهم قرار دارد در حالی که تیم ژاپن با ۲۷۶.۶۳ امتیاز در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است و نتیجه دیدار چهل و چهارم دو تیم تاثیر خاصی بر رده بندی دو تیم خواهد داشت.

16 کشور در این مسابقات به مصاف هم می‌روند. کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی در مرحله مقدماتی حضور دارند و طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی این تیم‌ها در دو گروه هشت تیمی با هم روبرو می‌شوند.

گروه اول شامل کانادا، کوبا، آمریکا، آلمان، آرژانتین، هلند، ایتالیا و برزیل است که در اوتاوا به مصاف هم می‌روند.

گروه دوم هم شامل ژاپن، اسلوونی، فرانسه، لهستان، صربستان، چین، بلغارستان و ایران است که در ناگویا با هم مسابقه می‌دهند.

تیم ایران در این هفته چهار دیدار با ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی برگزار می‌کند و اولین مسابقه تیم ملی والیبال ایران با ژاپن است که امروز ساعت 14.10 آغاز می‌شود.